Яким був тренінг для журналістів про прозорість видобування Дата події: 27.11.2017

Яким був тренінг для журналістів про прозорість видобування

Регіональні та галузеві журналісти зібрались 27 листопада у Києві на тренінгу “Прозорість видобувної галузі“, де обговорювали, наскільки відкритою сьогодні є видобувна промисловість України.

Серед спікерів тренінгу були Роман Опімах, виконавчий директор Асоціації газовидобувних компаній України (АГКУ), Максим Білявський, радник Міністра енергетики та вугільної промисловості та Костянтин Таранець, представник компанії незалежного адміністратора EY в Україні, яка готувала перший та другий Звіти ІПВГ в Україні.

Тренінг розпочався із загального огляду видобувної галузі. Роман Опімах детально розповів про стан газовидобувного сектору, Концепцію розвитку до 2020 року, інвестиційну привабливість та кращий міжнародний досвід у оподаткуванні та регулюванні діяльності нафтогазової галузі. Разом із журналістами обговорив важливі ініціативи для видобувної галузі: податкове стимулювання для нових свердловин, спрощення дозвільної системи, прозорі аукціони та відкриття геологічної інформації. Виконавчий директор АГКУ також нагадав, що компанії Асоціації постійно підтримують ІПВГ та добровільно надають свої дані до Звітів ІПВГ. Презентацію Романа Опімаха «Загальний огляд галузі: регулювання, фінансове навантаження, перспективи» можна переглянути та завантажити тут.

Якщо мова йде про прозорість видобування, то не можна не згадати Звіти ІПВГ України. Костянтин Таранець, представник команди, яка працювала над підготовкою Звітів ІПВГ, презентував Звіт, сфокусувавшись на даних, які можуть бути корисними громадськості. Яким був процес підготовки Звіту, де брали усі необхідні дані, що таке «звірка» – основні питання, на які відповів спікер за час свого виступу. Презентація «Дані Звіту ІПВГ України для громадськості» Костянтина Таранця тут.

«Прозорість – це найцінніший актив» – фраза, якою почав свій виступ Максим Білявський. Радник Міністра енергетики розповів про еволюцію прозорості енергетичної галузі та описав, наскільки розкритими галузі енергетики є сьогодні. Також спікер презентував платформу прозорості НЕК “Укренерго” та розповів, які кроки здійснює ДП Енергоатом для забезпечення відкритості підпримства. На завершення свого виступу Білявський додав, що Міністерство енергетики та вугільної промисловості виступає за тотальну прозорість галузі та створення єдиного порталу природних ресурсів України, де вказується які ресурси, в яких обсягах і хто видобуває. Щоб переглянути презентацію «Прозора енергетика:  реалізовані кейси та плани на майбутнє» Максима Білявського, переходьте сюди.

Однією із головних цілей тренінгу –  було провести для учасників заняття, на якому можна здобути нові вміння роботи з відкритими даними, тому друга сесія заходу була присвячена практиці. Тренерами на практичній частині були Сергій Головньов, головний редактор порталу БізнесЦензор та Галина Калачова, заступник головного редактора Економічної правди і редактор проекту VoxConnector. Спершу учасникам презентували джерела даних для журналістських розслідувань в сферах енергетики. Опісля, використовуючи ресурси з відкритими даними, учасники мали знайти детальну інформацію про діяльність певних видобувних компаній, які тренери запропонували на вибір. Презентацію з переліком джерел даних можна погортати та завантажити тут.

Також на тренінгу була пристуня Діна Нарежнева, голова Національного секретаріату в Україні. Діна коротко розповіла про впровадження Стандрату прозорості видобувних галузей в Україні, проект закону №6229 «Про забезпечення прозорості видобувних галузей» та закликла журналістів до діалогу.

Впродовж тренінгу учасників найбільше цікавила інформація про обсяги видобутку на місцях та транспортуваня корисних копалин. Нагадуємо, що ці дані можна знайти у Звітах ІПВГ. Також багато запитань було про програми соціально-корпоративної відповідальності компаній, які втілюють видобувні компанії на місцях ведення своєї діяльності. На жаль, регіональні журналісти не володіють інформацією про такі соціальні проекти в своїх областях. Загалом у тренінгу долучились 62 учасники, які представляють регіональні та галузеві ЗМІ.

Захід було проведено за підтримки урядів Німеччини та Великобританії через компанію Deutsche Gesellschaft für internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH.